Srednji VELEBIT

STAZA 1

biciklizam3

Brušane – Rizvanuša – Brušane
Početna točka staze nalazi se u Brušanima kod skretanja za poučnu stazu „Terezijanu“ (Stara pila). Staza skreće sa glavne ceste Gospić-Karlobag na makadamsku cestu prema Brušanskoj dulibi, te prolazi kroz krajolik bogat raznim biljnim vrstama (glog, grab, šipak, lijeska, crni bor, bukva).
Sa staze se pruža pogled na okolne vrhove od kojih se posebno ističu Konjevača i Sadikovac. Nakon 3 km stiže se na proplanak uz koji teče potok Suvaja i gdje se može zastati i otpočinuti u natkrivenoj drvenoj kućici. Staza dalje presijeca Suvaju te nastavlja drugom stranom Brušanske Dulibe. Na 9,3 km od početne točke dolazi se na križanje gdje je moguće izabrati 2 pravca - za Brušane (ruta 1a) ili za Rizvanušu (ruta 1b).
Rutom 1a skreće se ulijevo u pravcu Brušana gdje se stiže nakon 3,3 km i nakon dolaska na glavnu cestu i skretanja ulijevo stiže se do početne točke.Skretanjem udesno nakon dolaska na glavnu cestu može se kroz selo Brušane stići do Rizvanuše. Ova varijanta staze duga je 14 km.
Ruta 1b je duža tura i na križanju (9,3 km) nastavlja se ravno prema Rizvanuši. Staza prolazi kroz bukovu šumu i ljeti je osobito ugodna zbog hlada koji pruža. Prolazeći stazom pruža se lijep pogled na Dulibu i okolne vrhove. Na 17-om km dolazi se u pitoreskno podvelebitsko selo Rizvanušu gdje staza dalje nastavlja asfaltom i vodi do spajanja na glavnu cestu Gospić-Karlobag, a zatim skreće lijevo i kroz Brušane vraća se na početnu točku.

Duljina staze: 24 km

STAZA 2

biciklizam4

Baške Oštarije – Stupačinovo – Prpići
Početna točka staze je ispred hotela „Velebno“ nakon čega se kreće desno glavnom cestom prema Karlobagu i nakon 400 m ponovno skreće desno prema selu Stupačinovo. Ovim dijelom staza je asfaltirana i prolazi kroz bukovu šumu dok na 2,4 km skreće ulijevo na makadam. Na ovom području pruža se pogled na Dabarske kukove sa desne strane te se prolazi podno brda Badanj. Na 3,4 km staza se počinje spuštati prema zaseoku Prpići gdje je potreban oprez zbog oštrog kamenja i blata (manje iskusnim biciklistima preporuča se silazak s bicikla na ovoj dionici). Nakon 500 m staza se spaja na užu asfaltnu cestu koja vodi do glavne ceste Gospić-Karlobag (5,1 km).
Prije silaska na glavnu cestu preporuča se odlazak na vidikovac Kubus s kojeg se pruža predivan pogled na otok Pag i more s jedne, te oštarijsku udolinu i velebitske vrhove s druge strane. Nedaleko vidikovca nalazi se planinarska kuća „Prpa“. Glavnom cestom se vraćamo prema početnoj točki odnosno hotelu „Velebno“.
Duljina staze: 7 km

Pošto je staza relativno kratka preporučamo Vam da nastavak svog posjeta Baškim Oštarijama provedete u šetnji poučnom stazom „Terezijana“ na kojoj ćete, u kratkom roku, iskusiti oba „lica“ Velebita - ličko i primorsko. Na Oštarijama se nalazi još jedan planinarski dom („Vila Velebita“) i to na glavnoj cesti kada se krene u pravcu Gospića. Ukoliko ste prvi put na ovom području svakako biste trebali posjeti podvelebitski gradić Karlobag gdje se nalaze mnogi sakralni objekti od kojih je najpoznatiji kapucinski samostan s bogatom zbirkom vrijednih slika i knjiga.

• boca
  • emporium
  • luka
  • primaco
  • unior

Izvještaj sa ljetne škole alpinizma

BUDITE OPREZNI: Poskok ugrizao ženu dok je brala gljive

Na Salcano MTB Cup – Sarajevo UCI C3 najbrži Filip Turk i Jovana Crnogorac

Mosor dobio novo planinarsko sklonište

Dan istarskih planinara 18. listopada

Via Dinarica Trailer

Prokletije – Jezerski vrh

Opširnije »

Splitski alpinistički par osvojio tri najviša balkanska vrha